Mediabox hapert
Hapert je mediabox thuis? Na het afsluiten van een Ziggo abonnement krijg je de bijpassende Mediabox thuis geleverd. Afhankelijk van welke Mediabox dit is, kan je van meerdere voordelen genieten. Zo is het mogelijk om live programma’s te pauzeren, om programma’s terug te kijken en om programma’s op te nemen. Onder meer door de komst van de Mediabox is de interactieve televisie naar een hoger niveau getild. Een niveau waardoor eigenlijk iedereen van de nieuwe manier van televisie kijken kunt genieten.
Helaas horen wij wel eens dat er problemen ervaren worden met de Mediabox. Eén van de gekende problemen is bijvoorbeeld dat de Mediabox hapert. In dit artikel vind je meer informatie over een haperende Mediabox. Je vindt onder meer de oorzaak én de mogelijke oplossingen. Er is niets zo irritant als een haperende Mediabox, dus een snelle oplossing is absoluut wenselijk. Hoe je tot deze snelle oplossing kunt komen, lees je verderop in dit artikel. Eerst richten we de pijlen op de vraag ‘Hoe kan een Mediabox haperen?’.
Hoe kan een Mediabox haperen?
Als je naar je favoriete programma, serie of film kijkt, wil je uiteraard dat het beeld vlekkeloos afgespeeld wordt. Dat geldt niet alleen voor het beeld, maar ook voor het geluid. Het is bijzonder irritant om naar een film te kijken waarin het geluid en de beelden niet synchroon met elkaar lopen. Als je last van een haperende Mediabox hebt, kan dit een hapering van het beeld betreffen of een hapering van het geluid.
In beide gevallen zijn de oorzaken behoorlijk gevarieerd. Er zijn simpelweg behoorlijk veel factoren die er voor (kunnen) zorgen dat de Mediabox gaat haperen. Dit kan komen doordat je te weinig signaal in je huis hebt, door één van de Ziggo kabels in je wijk beschadigd zijn of doordat er sprake is van een (tijdelijke) externe storing. Ook kunnen de instellingen niet correct ingesteld staan, kan de Mediabox zelf een storing hebben of een probleem met het modem in huis.
Doordat er nogal veel redenen zijn waarom de Mediabox gaat haperen, is het verhelpen hiervan niet al te makkelijk. De mogelijke stappen die je kunt zetten, hebben wij hieronder uitgewerkt.
Hoe kan je het probleem oplossen?
Voor het oplossen van de problemen aan de Mediabox heb je eigenlijk twee mogelijkheden:
- Voor je begint, haal de stekker uit het stopcontact en wacht 30 sec. voordat je hem weer aanzet. Een goede herstart doet soms wonderen. Check of de aansluiting coax nog lekker in de mediabox zit. Werkt het niet?
- Je kunt via de Ziggo community om een oplossing vragen. De Ziggo community is eigenlijk een forum met allerlei medestanders die óók problemen hebben met de Mediabox of andere producten/diensten van Ziggo. Ook zijn er op dit forum specialisten van Ziggo aanwezig om je te helpen.
- Je kunt contact met de klantenservice opnemen. De klantenservice is uiteraard hét aanspreekpunt voor het bespreken van de problemen. Een van de mogelijkheden die de klantenservice heeft, is om een monteur bij je langs te sturen. Dit is eigenlijk de oplossing die wij aan willen raden.
Als er een monteur bij je langs komt, moet je hier mogelijk kosten voor betalen. Maar, op het moment dat de monteur langs komt, is hij wel in staat om de oorzaak te vinden. In principe gaat de monteur alle mogelijke oorzaken langs, waardoor hij uiteindelijk een diagnose kan gaan stellen. Op basis van die diagnose kan hij vervolgens ook direct de juiste stappen in gang zetten om het probleem te verhelpen.
Zoals je hierboven hebt kunnen lezen, zijn de oorzaken behoorlijk gevarieerd. Aangezien de Ziggo monteurs veel ervaring en kennis hebben, zijn zij in staat om razendsnel het problemen te achterhalen. Voordat je een monteur langs laat komen, kan je het uiteraard zelf proberen te verhelpen door bijvoorbeeld de Ziggo Community raad te plegen.
Alternatief: De nieuwe Mediabox NEXT
De Mediabox Horizon van Ziggo heeft de laatste tijd vaker storingen. Dit komt omdat het apparaat verouderd is en omdat inmiddels de Ziggo Mediabox NEXT beschikbaar is. Deze nieuwe mediabox krijg je gratis bij een Max en Giga abonnement en beschikt over alle nieuwe features die je in deze tijd wilt:
– TV kijken in 4K kwaliteit
– Je programma pauzeren en op een tablet of telefoon verder kijken waar je gebleven bent
– Voice control
– Verschillende kijkprofielen voor het hele gezin
– Gemakkelijke replay en opnamen functionaliteiten
Het enige dat je hoeft te doen is je huidige Ziggo abonnement aanpassen naar een Max of Giga abonnement. Dan ontvang je gratis de Mediabox NEXT en ben je direct verlost van de problemen met je huidige mediabox! Zie hieronder voor meer informatie ????
Ziggo mediabox next – Bestel ‘m nu!
Bij deze abonnementen ontvang je gratis de Mediabox Next. Daarmee wordt tv-kijken nog persoonlijker, slimmer én makkelijker. Thuis en onderweg, op elk scherm.
Internet & TV Max
✓ 500 Mbit/s internetsnelheid
✓ Mediabox Next (4K)
✓ Movies & Series XL
✕ Vast bellen
Alles-in-1 Max
✓ 500 Mbit/s internetsnelheid
✓ Mediabox Next (4K)
✓ Movies & Series XL
✓ Vast bellen
Internet & TV Giga
✓ 1000 Mbit/s internetsnelheid
✓ Mediabox Next (4K)
✓ Movies & Series XL
✕ Vast bellen
Alles-in-1 Giga
✓ 1000 Mbit/s internetsnelheid
✓ Mediabox Next (4K)
✓ Movies & Series XL
✓ Vast bellen
Ik vind het een beetje sneu wanneer je wordt aangeraden om je abonnement te verhogen zodat je andere hardware kan krijgen dat niet verouderd is en beter moet werken. Dat lijkt me een verkeerd beleid. Volgens de box heb ik een zeer goed internet signaal. Echter wanneer ik nu stream gaat het een tijdje goed totdat het geluid en beeld begint te haperen. Lijkt er op dat de hardware het aan de server zijde niet aan kan
Op dit moment krijg je bij een nieuw abonnement complete ook de mediabox next geleverd. Helaas heeft Ziggo besloten dit nog niet voor bestaande klanten te doen. Bedoel je met de stream je Ziggo TV signaal? Dan zou ik even contact opnemen met de Ziggo klantenservice.