Welke voordelen kan het gebruik van Marketing Automation tools een onderneming opleveren?
In het tijdperk van digitalisering wordt de wereld van het internet een onmisbaar onderdeel van het bedrijfsleven. Zoveel mogelijk klanten bereiken die geïnteresseerd zullen zijn in onze producten of diensten is goud waard. Daarom wordt het zo belangrijk om de mogelijkheden van Marketing Automation te benutten. Het is een van de beste instrumenten om marketingactiviteiten te optimaliseren en zo de verkoopresultaten te verbeteren. Dit zijn echter niet de enige voordelen van de invoering van deze oplossing in uw bedrijf.
Marketing Automation en statistieken
Marketing Automation is een instrument dat moet worden geïmplementeerd wanneer er een groter groep klanten is. Nieuwe bedrijven die net beginnen met zichzelf te promoten in de online wereld hebben waarschijnlijk geen geautomatiseerde marketing nodig. Tenminste totdat het organische verkeer de gewenste resultaten heeft opgeleverd. Met geautomatiseerde marketing kunt u namelijk een breder scala van klanten bereiken en ook gemakkelijker contact leggen met nieuwe klanten. Het verhoogt de verkoopcijfers en bespaart het marketingteam veel werk.
Marketing Automation in een notendop is simpelweg een manier om geselecteerde groepen gebruikers te bereiken met gepersonaliseerde content en op het juiste moment. Een goed voorbeeld hiervan zijn berichten die naar een e-mail worden gestuurd in geval van een onvoltooide transactie in een onlinewinkel. Als wij een winkelwagentje met een product verlaten en niet verder winkelen – kunnen wij een bericht ontvangen dat ons hieraan herinnert met een aanmoedigende korting. Het bedrijf kan zo een vertrouwde klant krijgen en de klant een product of dienst tegen een lagere prijs.
Dit is natuurlijk maar een voorbeeld, want de mogelijkheden voor het gebruik van marketing automation zijn enorm. Als u om dit soort diensten van hoge kwaliteit geeft, bekijk dan het aanbod van Smartwave https://smartwave.agency/ en zie hoe u de verkoop en marketing in uw bedrijf effectief kunt ondersteunen. Het optimaliseren van uw marketinginspanningen zal zich vertalen in hogere verkoopcijfers en een productiever team.
Wat levert marketingautomatisering een bedrijf nog meer op?
Eerst en vooral, een krachtige databank van statistieken. Met marketingautomatisering kunt u gegevens verzamelen over de klanten die uw website bezoeken. Zo kunt u nagaan op welk punt een klant zijn belangstelling voor uw product verliest en afziet van een aankoop. Zo kunt u snel de nodige systeemaanpassingen of inhoudelijke wijzigingen aan de website aanbrengen. Het geheel vertaalt zich in het opzetten van effectievere marketingcampagnes en ervaring van onschatbare waarde.
De verzamelde gegevens maken het mogelijk verschillende marketingoplossingen te testen en na te gaan welk effect zij op de klant hebben. Daardoor kan de onderneming in zeer korte tijd beoordelen welke activiteiten haar voordelen opleveren en welke beter kunnen worden opgegeven. Marketing Automation wordt echter niet alleen gebruikt om gegevens te verzamelen voor de nodige statistieken en om e-mails te versturen, maar ook om gepersonaliseerde SMS-berichten op te stellen. De mogelijkheden zijn hier vrijwel onbeperkt.
Nog geen reacties.