Ziggo Mediabox Next updaten
Klanten van de provider Ziggo die beschikken over een Ziggo Mediabox Next stellen zich vaak de vraag op welke manier deze box up to date wordt gehouden. Het spreekt namelijk voor zich dat er op verschillende momenten een update is vereist om bijvoorbeeld nieuwe functionaliteiten toe te voegen of om bepaalde problemen op te lossen. Voor heel wat mensen is dat een beangstigende gedachte. Zij hebben er namelijk geen enkel idee van hoe ze zo’n update moeten uitvoeren. Geldt dat ook voor jou? Zou je hier graag een duidelijk beeld van willen krijgen? Dan kan de informatie op deze pagina je zeker geruststellen!
Waarom is een update van de Ziggo Mediabox Next nodig?
Voor elk systeem dat vandaag de dag op de markt is terug te vinden geldt dat ze op regelmatige basis moet worden geüpdate. Hier kunnen verschillende redenen voor aan de basis liggen. In eerste instantie is het zo dat er met de nodige regelmaat nieuwe functionaliteiten moeten worden toegevoegd. Dat is echter niet alles. Minstens even belangrijk is het namelijk dat er tijdig bepaalde problemen worden aangepakt die zich stellen op het systeem. Voor deze beide acties zijn (regelmatige) updates vereist.
Enkel en alleen door het regelmatig updaten van de Ziggo Mediabox Next is het dus mogelijk om er zeker van te zijn dat je altijd kan genieten van de meest actuele mogelijkheden. Bovendien wordt voorkomen dat je systeem onverwachts crasht met alle gevolgen van dien. Dit alles brengt ons nu eigenlijk bij de hamvraag van deze pagina. Deze vraag gaan we uitgebreid voor je beantwoorden in het volgende stukje hier op deze pagina.
Hoe je Ziggo Mediabox Next updaten?
Het is begrijpelijk dat veel mensen zich zorgen maken over de updates die hun Ziggo Mediabox Next moet krijgen. Je wil er namelijk niet voor zorgen dat je door een update even geen gebruik kan maken van de mediabox. Toch is het helemaal niet nodig om hier slapeloze nachten voor te beleven. Het is namelijk zo dat het updaten van je Ziggo Mediabox volledig automatisch gebeurt door Ziggo zelf. Moet je dan je mediabox tijdelijk missen? Helemaal niet. De update gebeurt volledig vanop afstand en dus zonder dat je, je mediabox moet afkoppelen of er een werknemer van Ziggo bij je thuis langs moet komen.
Het klaarzetten van de software-update gebeurt dus automatisch op je Mediabox Next. Hiervoor hoef je helemaal niets te doen. De update wordt klaargezet op het ogenblik dat je systeem in stand-by modus wordt geplaatst en dus zonder dat je daar zelf wat voor hoeft te doen. Let wel, dat de update op je mediabox wordt klaargezet betekent niet dat hij ook meteen zal worden doorgevoerd. Het is dan ook zo dat het tot drie dagen kan duren voordat de update ook daadwerkelijk wordt geïnstalleerd. Ook dit is iets waar veel mensen zich de nodige vragen over stellen.
Is het namelijk dan wel mogelijk om in tussentijd naar de TV te kijken? Dat is het zeker. Nadat de update is geïnstalleerd en je, je Mediabox Next van Ziggo terug opzet zal de update zijn doorgevoerd. Er verschijnt dan rechts in de hoek van het beeld een kleine mededeling. Dit is niets meer dan ‘We hebben je software bijgewerkt’. Vanaf dat ogenblik weet je zeker dat de update erop staat en je systeem dus terug helemaal up to date is.
Worden de updates overal in Nederland gelijktijdig doorgevoerd?
De Ziggo Mediabox Next updaten dient uiteraard overal in Nederland te gebeuren. Dit gezegd hebbende is het zo dat de updates niet overal tegelijkertijd worden doorgevoerd. Voor het merendeel van de updates van de Ziggo Mediabox Next geldt dan ook dat de updates in eerste instantie worden doorgevoerd in de provincies Friesland en Groningen. Pas enige tijd later verschijnen de updates dan ook in de andere delen van het land. Mochten er problemen zijn met een bepaalde software update zijn het dus in principe veelal eerst de inwoners van Friesland en Groningen die daarmee worden geconfronteerd. Gelukkig komen dergelijke problemen maar zelden voor. Helemaal uit te sluiten zijn ze evenwel nooit.
Wat wanneer er zich een probleem voordoet met een update?
Het is mogelijk dat de Ziggo Mediabox Next updaten een bepaald probleem met zich meebrengt. Het is en blijft software en die kan nu eenmaal vastlopen of iets fout doen. Dat is op zich niet de schuld van Ziggo, maar kan voor jou als gebruiker natuurlijk wel erg vervelend zijn. Wat kan je daar dan precies tegen doen? In veel gevallen helpt het om de mediabox even van de stroom te halen en terug te laten heropstarten. Is er dan nog altijd sprake van een bepaald probleem? Dan kan je even contact opnemen met de Ziggo klantendienst. Zij helpen je graag verder om het probleem dat zich stelt op te lossen.
Nog geen reacties.